Finns det något vackrare?

Överallt jag går så ser jag människor med barnvagn, eller kvinnor med sin stora mage i vädret. Jag tackar för att det blivit så kallt och ruskigt, för då måste de gömma sig bakom lager av kläder. Visst ser man om de är med barn ändå, men inte alls på samma nivå.
Men det är ju något vackert. Det är något alldeles underbart att skapa liv. Varje barn som föds är väl till en början tacksamt? Sedan är det upp till föräldern eller föräldrarna hur barnets uppväxt och liv kommer bli. Jag tror att jag skulle klara det. Faktiskt. Och förlåt om det låter som om jag är en självgod idiot, men så är inte fallet. Jag tror att jag skulle kunna bli en bra mamma, om jag fick chansen.
Det är väl inte egoistiskt att skaffa barn? Man tär på sin egen kropp för barnets skull, man gör ju ändå barnet i sig själv, och av sig själv. Det borde vara det minst egoistiska på denna världen...
Det är vacker att bära barn inom sig.

Läser en blogg. Om en 14 år gammal tjej som blev med barn, och nu skulle jag tro att hon ligger på förlossningen. Jag hoppas att allting går bra, men hon verkade ha väldigt ont. Ja, det får man ju räkna med, men jag tror aldrig att en förstföderska kan vara beredd på hur ont det egentligen gör! Men, men. Hon klarar sig nog igenom det!
Önskar henne lycka till, om hon mot all förmodan skulle läsa detta! :)


Vidare till min nuvarande tankegång. Bebisar, graviditetsmage, barnvagnar. Ja. Något jag så ofta tänker på. Något jag så ofta längtar efter. Men än sålänge har jag hållit mig ifrån det. För bådwe min och barnets skull är det väl trots allt säkrast att vänta. Att vänta tills livet är lite bättre. Tills skola, utbildning och sådant är klart. Kanske skulle jag ändå utbilda mig innan jag reser... Vi får se!
Tillsvidare, får barnaskapandet ligga på is... <3

<3

Kommentarer
Postat av: jONNA

Snälla snälla! Du borde nog prata med någon om det här. Du tänker fruktansvärt egoistiskt! Ska du föda ett barn utan pappa, utan jobb? DÅ kan du nog räkna med att leva i fattigdom resten av ditt liv. Vad ger det ditt barn för förutsättningar? Om du inte har ordning på ditt liv och din ekonomi kommer ditt barn förmodligen få en felaktig bild av verkligheten. Tyvärr är det dagens sanning att barn till ensamstående, unga arbetslösa ofta hamnar där själva. Vill du inte kunna erbjuda ditt barn det där lilla extra? En utlandsresa nån gång, kanske vill den börja med en hobby som kostar mycket, fina kläder, en bil när den får körkort? Jag tror nog du måste tänka om där...skaffa en utbildning, ett jobb, en kille och sen, om ni trivs tillsammans efter en längre tid, då kan ni börja prata om barn. Jag vill inte vara nån moraltant med pekpinne men du verkar inte ha tänkt på att medaljen har en baksida. Allt är inte snuttigpluttigt.

2010-12-05 @ 20:46:20
Postat av: Svar till jONNA

Du har inte läst min blogg tillräckligt noga! Jag har skrivit flera gånger att val nr 1 är att vänta och skaffa kille, alltså en pappa till barnet.

Jag ska självklart försöka skaffa jobb innan jag skaffar barn, för jag vill kunna ge migg barn allt. Jag är inte så självisk som du uppfattar mig att vara. Min längtasn har funnits i fem år, jag skulle kalla det osjälviskt att jag för barnets skull väntar!

2010-12-08 @ 08:08:17
URL: http://villblienmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0